onsdag 16 januari 2008

Quilta / färg & form

www.quilta.nu




http://www.canaca.se/quilta/kurservar08/varen08low.pdf



Första gången jag var i den affären fick jag en chock!



Såå mycket tyg man kan ha på denna lilla yta!



men vilka tyger, allt finns där, alla olika mönster och färger......



Har anmält mig till 4:a kurser på quilta i Malmö,



och kom in på alla!



Traditionella amerikanska quiltar 1g/mån

Vårcafé

Handquiltning

maskin quiltning

osynlig applikation









Traditionella amerikanska quiltar 1g/mån:



Detta gör vi första gången 16/1:



Sunbonnet Sue



´Yo-yos´







Detta gör vi andra gången 13/2:



Wedding Ring :



paper piecing, förberedelse av 24 st 1/4 cirklar



rita mallen på mönsterpapper och sedan sy paperpiecing och renskära dem,



hann med 12 av 24st men jag hade förberett 130st 2,5*2,5 inch lappar.











Detta gör vi tredje gången 12/3:



Wedding Ring : sy ihop







Detta gör vi fjärde gången 9/4:







Detta gör vi femte gången 7/5:









Vårcafé: bonad med årstiderna. Vinter:







handquiltning

maskin quiltning

osynlig applikation

















En del av mina alster säljs här:



www.shopbyen.dk/lisbeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...