fredag 28 mars 2008

Syhelg på chokladfabriken

Sitter här och bara väntar....... fast jag har väntat i 2 månader egentligen.




Det ska bli såå roligt och inspirerande att komma igång riktigt med lapptekniken.



Har packat allt jag kan komma på att jag ska ha med, symaskin, sysaker, sovsaker....



Min linjal självklart för kursen är en square n square kurs.



Det är mycket som ska med fast det bara är två dagar och en natt,











Detta är faktiskt min första test med linjalen, kunde ju inte hålla mig till kursen.







återkommer med vad jag gjort på söndag...........







Hemma igen efter en underbar syhelg där jag träffade många nya människor från både Sverige och Danmark,



Tyvärr har jag inget alster från kursen ,



för det var ingen sådan utan den lärde ut tekniker.



man är trött men måste ändå gå igång och testa.



Här gorde jag ett försök med sns-linjalen när jag kom hem,



dålig färgkombination men jag fick jobba för att få ihopa det......



Tänkte mig ett mönster men fick ändra för att jag sydde fel!!







Men en duk eller babyquilt kanske..... vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...