fredag 21 november 2008

Kurs handquiltning

Då har man äntligen kommit till kursen.....




Det var jätteroligt att lära dig handquilta,



jobbade sedan natten så då fortsate jag att sy



mera!















Tyget är 50*50cm med vadd emellan,



där fick vi rita först streck



sedan fyllde jag på med



olika mönster att sy vidare på...











Man har quiltbåge, handquilttråd,



nåldragare är jättebra att ha,



och bra quiltnålar,



speciell fingerborg,



och massor med säkerhetsnålar......att hålla ihop alla lagren.







Jag är såå jättenöjd att jag kunde gå den,



det blev byte både av arbetspass (till morgonpass),



dubbelbokning med sypresserna(tyvärr missade jag er)



och extrajobb (gick direkt till nattpass efterför att jobba....)



Nu quiltas det vidare.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...