söndag 16 januari 2011

Söndags sysslan...



då är man igång med utmaning 2
42 block att renskära (inget roligt!)
efter gårdagens sömnad...
sen ska de placeras och sys ihop.
Men det går ju fort...



Tog foto på dottern från ovanvåningen där jag syr, Hihi!
Hon ska försöka bara "Macarons" 



De blir nog inte såhär fina
men hon gillar att baka!


 Sen kom ett "Ufo" fram från gömmorna!
mitt överkast som jag sydde 2010,
Det är quiltning av 3 hörnor och 4 sidor
+ 1 remsa till, på den ena sidan (ljusbrun) kvar,
och renskärning och lukkekant...
Så denna bör ju bli klar iår med,
första quilten som mannen verkligen gillar
och gav förslag som överkast!
 (Gäller att passa på när han är så positiv till min hobby..)




Idag har det även varit en tur till XXLutz och IKEA
Vi provade nog ALLA! sofforna som fanns där,
och det blev tillslut även beställt en ny skinnsoffa 3 + 2

Alltså en riktigt trevlig dag!

mvh. Lisbeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...