fredag 6 maj 2011

Vilken kväll!

Sykursen började 17,00 
och slutade inte förrän 22,30!

Men såå roligt 
att kunna få lära sig grundläggande om Overlocken...


Min "Elna lock" är väl inte den mest avancerade
iallafall inte jämfört med dagens maskiner...

Men trots att jag satt vid ett monster igår...


en Janome 12000 professional....
så är jag nöjd med min gamla maskin...

Kanske kunde önska 4trådig, men nej.... den klarar sig  =)



fick med ett kompendie 
med utförliga sömnadsprover jag satt in
som man kan titta tillbaka i efterhand...
och det jag inte kan sy på min overlock 
kan jag få liknande sömmar från min vanliga maskin 
med tvillingnålen på...

Eftersom min maskin är utlånad får jag vänta med att testa allt jag lärt mig...,
fast jag har ju lite beställningar kvar att sy 
så här finns att göra ändå...
2cykelkorgsöverdrag 
och 2 studenthanddukar som ska iväg till beställarna.
Napphållare, där jag väntar på nya reservdelar från Asien...

1 kommentar:

  1. Kul med kurs. Du verkar för övrigt ha samma tempo som vanligt. Trevlig helg!
    Rebecka

    SvaraRadera

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...