söndag 19 juni 2011

Sydagen är slut...

och en ny dag år igång.
Startade hemifrån vid 08,50 för att köra till city 
och hämta Carmen som skulle åka med mig.
 Här är kerstins underbara syrum, Gott om plats till alla!
 Inger, Carmen, Lotta
 Eva och Inga-Britt
 En såå underbar cheescake med egen odlade jordgubbar! MUMS!!!
 Inger, Lotta, Eva
 Carmens underbara BalipopQuilt
 Ingers väderkvarnar
 Kerstins Quilt
 Jag skulle sy "Christls väska" Men det fick bli sprätten!!
Detta började och även slutade jag sydagen med.
 Carmens underbara quilt
 Närbilder

 När jag sen kom hem ringde min syster att hon hade 4 som behövde nytt hem!
Så här har de installerat sig...
En svart slöjstjärt och 3 andra småttingar...
Och jag hade ju plats kvar.

 Detta sydde jag, väska "päivis design", Kamera väska, 
och nyckelfodral a´la Lizzans utan mönster.
 Baksidan blev felvänd så fickorna kom på utsida
men vad gör väl det? l
lite kardborre för att stänga dem gör susen.
tiominutersblock..

och till detta kom även god mat!
och ett mycket glatt sällskap,
tack syvänner för en underbar dag!

Var inte hemma förrän 19,30 men det är alltid såå roligt att träffa er.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att få och kunna träffas så här.det "lever" man på länge..Kramis

    SvaraRadera
  2. Jaa nu får man leva på det ända till Augusti...
    mvh. lisbeth

    SvaraRadera

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...