lördag 2 juli 2011

Går i väntans...

Här går man i väntans tider fortfarande...

Har fortfarande 
inte fått mina pengar 
som ska vara till symaskinen 
som jag längtar efter, 

hoppas de kommer i början på nästa vecka, 
börjar ju inte jobba förrän nästa helg 
så det hade ju varit roligt att leka lite med den...



Det har inte blivit sytt så mycket här 
den senaste tiden, 

Kalas, student, jobb mm.

Var ju på syträff med tiorutan 
och då sydde jag ju "Christls väska" 
så det blev lite tillbehör till den...

"Lizzans" Nyckelgömma och mini nesse..
alltid bra att ha i väskan.
Har även varit testpilot för smartson,
här testas det Kesella hallon och rabarber..


så igår gjorde jag en hallon 
och 
en rabarber pannacotta 
med digestivebotten


rabarbern var väldigt god 
gjorde på en burk = 4port

och 
hallon ska serveras till gästerna ikväll...
2burkar = 8port
med färska hallon ovanpå..

MUMS!!!

Det packas även för marknad imorgon,
på Kronetorpsmöllan i burlöv,
kl 11,00 öppnar det då är ni välkomna ut 
och träffa mig på denna underbara hantverksmarknad...

Men idag blir det en tur ut till butiken för att 
kalla vad jag ska ta hem och ev. fylla på i mitt skåp där...

Här i Malmö har regnet öst ner hela morgonen 
så jag hoppas på bättre väder inför morgondagen...

tjingeling i cyber!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...