lördag 18 februari 2012

Inte lätt...

Har ju knappt stickan sen 80-talet...
Och absolut aldrig sockor!





Det började så fint!




Men växte till detta...


Denna oformbara häl!
 






Så jag fick dra upp halva strumpan...




Och börja om...


Så nu ser den lite anständig ut iallafall!
Haha! det var svårare än jag trodde...
Nu är det iallfall resårstickning och sen blir det dax för kompisen...
 
får väl testa lite olika modeller...
Har fått ihop lite olika modeller som ska testas 
allt ifrån att sticka på en sticka 
till olika varianter av hälar på bas sockor...
En jobbdag kvar 
sen blir det stickedagar,
väntar även in 4 olika garner...
så det blir lite att testa på för så lätt ger jag mig inte!

Saknar mina polkagrisar som min mor gjorde på 80-talet,
sockar i rött och vitt! bara älskade dem till de gick sönder...

Nu finns det ingen som kan sticka till mig 
därför får jag själv ta tag i det...

Och dottern kommer nog snart 
och vill ha ett par med 
för vi är lika frusna om fötterna bägge....
Brrr!
Så nu kan jag iallafall snart bli varm om en fot.... Hihi!

2 kommentarer:

  1. Det blir riktigt fint! På denna blogg finns det bra videos på att sticka sockor från tån, och en bra variant av häl. I mitt tycke :)
    http://tootitosh.blogspot.com/
    Jag gick efter de videosnuttarna när jag stickade dessa sockor:
    http://sammanfaller.blogspot.com/2012/01/fotfotomodell.html
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, all hjälp mottages, men nu ser det ut som jag fått rätt på Anettes mönster... Men ska absolut kolla dessa videor, Kram Lisbeth

    SvaraRadera

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...