torsdag 7 april 2011

Idag har...

Idag har jag gjort något jag inte brukar göra...

Jag har beställt en sprillans ny symaskin 
och betalt handpenning!

Inte klokt! 

Tyckte inte jag heller så i efterhand.... ; )

Meeen den är ju såå fin!
Fick den visad på symässan i Malmö härom helgen!
och har  tänkt på den sedan dess....


Nya Husqvarna Viking H Class 600...

Sy och broderimaskin...

100 inbyggda sömmar, 250 olika broderier,
2 broderibågar 10*10mm och 160*260mm
Men kan med multi hooping komma upp i 280*480mm

Fick den sista i butiken då ingick Autopunch och Hyperfont
Men jag fick även ett extra datorprogram till! 
med det kan man göra broderi av foto...

Yippiiie!

Nu är det bara en liten väntan 
tills det är dax att hämta ut underverket ....

Lite över en månad, 
men vad gör väl det....

Jag går ju på moln!


5 kommentarer:

  1. Grattis till ny maskin.
    KRam Eva som också har en ny :)

    SvaraRadera
  2. Tack! det ska bli såå roligt när jag hämtar den...

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina nya kompis!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Grattis Lisbeth! Det är ju underbart!!!!
    Vilket härligt gäng hönor du fått ihop...snart kan du sy de stora :o)))
    kramar
    linnea

    SvaraRadera
  5. Jag bara lääängtar till jag kan göra de större varianterna...

    SvaraRadera

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...