söndag 3 april 2011

Lördagens sömnad...

Lördagens sömnad blev:
 
1 mackad duk som ska quiltas,
 
 
allt gick bara fel med den, 
skulle ha en charmpack vilket jag naturligtvis inte hade.
jag skar själv ett visst antal 5*5 av min  lilla tygpacke och sydde ihop
därför räckte inte tyget till baksidan, det fick jag komplettera.
Jag är inte så duktig på engelska vilket resulterade i 
att jag läste mönstret fel 
och fick nyttja "herr sprätt" en hel del
Men nu är duken lägre än mönstret!
och baksidan på plats


4 glasunderlägg
 

Så idag blir det nog quiltning och lite flera påsk glasunderlägg,
 
ska även sy till bytet med "tiorutan"
köpte tyg igår att komplettera till denna aktivitet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...