tisdag 12 juli 2011

beställning...

Kunden har alltid rätt....


Eller??

Grannen ville ha broderi 
på två nya jobb jackor,

jag broderade, 
han ville ha så istället!?

broderade nästa, 
kan man inte göra så?!?

Det blev 5 provlappar
innan han var nöjd!


men nu är han riktigt nöjd!


och två jackor är nu sydda och levererade 
till en glad man...

och varje broderi tog 50 min att sy...

och  min pärla är en känslig variant,
den vill gärna ha fina broderitrådar,
jag har köpt mycket trådar till min "Rose" på stoff&stil,
men denna skönhet vill ha "Maderia", "Sulky" trådar...Hm!

Så tråden har gått av ett antal!! gånger idag.

Så nu är jag trött på att brodera för idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...