lördag 19 november 2011

Äntligen har man vaknat till...

Ja äntligen har sytarmen vaknat till igen...

I torsdags hade tiorutan sista träffen för iår!
det var såå roligt att träffa alla eftersom jag inte varit där de sista 2 gångerna...

Jag har varit hos @Veroniqa 
och handlat på hennes rea,
som hon hade 
innan hon skulle stänga sin mysiga butik



 Idag beställde jag i webshoppen,
till kantning och bårder till dessa 2
brun till den uppe och röd och blå till den nere.


köpte även 
så jag kan göra färdigt mitt dubbelsängs överkast...
skall quiltas lite till och göra avslutningskant på.

Var ute i butiken och julpyntade mitt skåp 
inför den stundande julen...
tyvärr blev det inga foto idag..

och det blev även städat i min syhörna 
så jag kan röra mig där,
Det blev även lite sytt med...


En sytillbehörs pompadou eller att ha smycken i.





med sex fack till tillbehör
och stort i mitten där man även kan fästa nålar


sitter nu i kvalet om jag ska sälja min pärla
min husqvarna 2000
och köpa mig en kursmaskin med lägre vikt 
eller behålla denna rejäla mekaniska maskin?
Min nya pärla, väger TON!


Så den är inte aktuell 
att ta med sig på syträffar flera ggr!
Jaa. vilka I-lands problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...