måndag 29 juli 2013

Min "offe" är pågång....




Har nu kommit en bra bit på min "offe kofta" från Visalisa
framstycke kvar och ärmar,
vet inte hur långa de ska bli men det får tiden utvisa...
Sticka i underbart Bomull/ull garn...
sen är det tid att testa i-cord som ska vara runt om hela koftan...





Min "Tony Irving" sjal är klar! Yes! 
I härliga sommar färger...


När jag stickar sitter jag ofta och lyssnar på poden i iphonen...
hör avsnitten från två tjejer, Elin och Karin från Kalmar som pratar om stickning och annat...
Stickklubben heter den, där får man alltid en massa nya uppslag...
Om en vecka åker vi till Öland och då blir det kanske en stickträff med tjejerna...

Har även fått nys om en ny pod, Stick whit us som jag ska test lyssna på...
himla trevlig avslappning med stickningen eftersom jag inte är glad för böcker...

Tjingeling... 
idag blir det nog en tur till Ystad med tåget,
och koll i några stickbutiker om det finns några ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...