tisdag 23 juli 2013

Oj vad tiden går...

Här har ju inte hänt så mycket på denna bloggen...
 desto mer i mitt liv...
Syr inte alls mycket men stickar desto mera...
Hittat underbara garn från Geilsk...
så min lila väst är klar!
Den gröna är uppdragen igen och ligger till sig...

Även min vita väst "Håndvändning" är klar.


gjort både  blåbär och jordgubbar...


Håller på med en moebius sjal

Stickar en "Offe" kofta...
i brun och beige


köpte detta till i-cord till Offe...



kostat på mig ett knit pro startset,
när online stickcafë 7000medlemmars fest, många butiker hade rabatt då.

tog en Garnbutiksdag idag...
gick runt till 4 av 5 butiker i Malmö city, 1 hade semester. 

blev lite inköp av garn, bla. detta rosa till en "Tony Irving sjal".
hade fel storlekar på virknålarna så jag fick iväg på kvällen för att köpa rätt storlekar...


Håller även på med "livstycke" från Geilsk
och lite annat... ;)

Har även börjat lyssna på stickpodden från kalmar,
är på avsnitt 8 av 29...
himla roligt att lyssna på tjejernas tankar och annat....
Kanske blir det en träff när vi besöker Öland om någon vecka...

tjingeling på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...