söndag 17 augusti 2014

Lite stickat...

Detta inlägg blev helt tokigt från paddan
Får redigera på datorn...

Då är det dax att uppdatera lite i handarbetsvärlden, 
varit sjukskriven helt eller delvis i snart 1år
Efter en nackskada från jobbet
på mina kotor 
men är nu snart tillbaka på mitt jobb heltid igen..
Har en vännina som har en garnbutik: www.garneriet.se
Och ligger i Staffanstorp utanför Malmö/Lund
Där jag tillbringat lite av min rehabilitering på stick caf'e
Inte alltid med stickning i händerna 
utan som sällskap till andra besökare
Och iblan är jag även praktikant 
och hjälper till med kunder och betalning....
Kommer även att hjälpa Garneriet 
på Öresundqultarnas utställning i höst
Här kommer lite av mina alster det senaste åren...
..
 Virkade/stickade en sommar slarvkofta

 Stickade en Lilytröja










 
lite smått o gott

Mössa till mannen

sjal nr 2 i Elise

Har nu börjat på mia skånevantar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Knyppla...

I 30 år har jag haft en tanke att lära mig knyppla , nu äntligen tog jag mig i kragen och buda in "lite" saker på tradera! Det ble...